Saturday, 17 December 2011

{ Yang Jelas Tak Nampak, Yang Terselindung... }

Assalamualaikum....


Haa..Hari ni Cmk buat entri ringkas je...Nak cepat...Jap lagi nak keluar dengan family ke Melaka...Ada Karnival Gegar Ria Harian Metro kat Pantai Klebang...

Cmk tengok kan, manusia ni suka tengok benda dan nilai sesuatu perkara yang terselindung2...Maksud cmk, hal2 yang jelas kelihatan depan mata, tak nak plak mereka tengok dan nilai...Tapi hal2 yang terselindung sibuk mereka nak hukum dan nilai sendiri...Sampai terintai2...

Tengok gambar sape tah kat atas tuh..Sanggup terintai2 ikut celah lubang tuh...Mata yang sebelah lagi xdak halangan, tak nak plak buka...Lepas tuh sibuk duk gosip, caci maki sana sini sampai termuncung2...

Ni cuma pandangan Cmk ja...In other words, people keep seeking for things that they can't see directly and keep ignoring the better things that they could see directly...

Dalam bahasa makcik2....Orang selalu nampak yang buruk2 sampai soal dalam kain pun dorang tau..Padahal hal2 baik yang depan mata dorang tak nak ambil tahu...

P/s: Sendiri Mau Fikir...

Penulisan Yang Ikhlas,
Cik Memori Kekasih...

14 comments:

  1. @my name is A.Z.U.A
    no lah dear...orang muo...Jiran2 je ngan melaka...:D

    ReplyDelete
  2. Biasa org ckp begini...Gajah depan mata tak nampak tapi kuman di seberang laut jelas kelihatan...eh betul ke...? :) Salam Kenal & terus follow ~

    ReplyDelete
  3. muo kat ne kak.. saye pon muo gak...hehe..

    ReplyDelete
  4. @MaryaYusof
    haa...dah betul sngat lah tuh kak...mentaliti manusia neh mmg mcm2...tang yg mcm ni yg susah...
    salam perkenalan ya kak...:D

    ReplyDelete
  5. oh itu mmg tradisi manusia yg kureng...:)

    ReplyDelete
  6. biasela..name pon manusia, lagi2 orang kita kan

    ReplyDelete
  7. @Daddylicious
    manusia yg kureng ape tuh yee? hehehe....cube jelas kn sikit...huhuuu

    ReplyDelete
  8. @irwan miswan
    bukan nak mengata...tapi mmg lumrah orang kita mcm tuh...PEACE!

    ReplyDelete
  9. @Republic
    hurm...manusia ni byk betul fi'il nye....

    ReplyDelete
  10. macam tu la manusia kan..

    dill.

    ReplyDelete
  11. adat manusia especially orang melayu, suke pandang negative...

    bak kata diorang "tengok signboard senget dah tau skru dalam cabut"

    ReplyDelete